誠徵對翻譯有興趣或推廣台灣流行樂的你加入我們

Monday, July 29, 2013

白安(Ann White)-是什麼讓我遇見這樣的你(What makes me meet such you)


Lyricist : 白安(Ann White)
Composer : 白安(Ann White)
Arrangement : Mac Chew
Translator : maraudersmap 劫盜地圖


我是宇宙間的塵埃
I am a piece of dust in the universe
漂泊在這茫茫人海
Drifting in the sea of people
偶然掉入誰的胸懷
And dropped into someone's chest by chance
多想從此不再離開
Wish never leave form now on

我是宇宙間的塵埃
I am a piece of dust in the universe
微不足道的一種狀態
A status that not worth mentioning
偶然成了誰的最愛
And became someone's love by chance
多想相信永恆存在
Wish I can believe in infinity

是什麼 讓我遇見這樣的你
What makes me meet such you
是什麼 讓我不再懷疑自己
What makes me don't doubt myself anymore
是什麼 讓我不再害怕失去
What makes me not fear to lose
在這茫茫人海裡
In this sea of people
我不要變得透明
I don't want to become transparent

我是宇宙間的塵埃
I am a piece of dust in the universe
漂泊在這茫茫人海
Drifting in the sea of people
若你是我必然的存在
If you're the existence made for me
多想從此不再離開
Wish never leave form now on

是什麼 讓我遇見這樣的你
What makes me meet such you
是什麼 讓我不再懷疑自己
What makes me don't doubt myself anymore
是什麼 讓我不再害怕失去
What makes me not fear to lose
在這茫茫人海裡
In this sea of people
我不要變得透明
I don't want to become transparent

若時間注定要讓你離開
If it's destined by time you'll leave
我又該怎麼學會不依賴
How do I learn to stop relying

是什麼 讓我遇見這樣的你
What makes me meet such you
是什麼 讓我不再懷疑自己
What makes me don't doubt myself anymore
是什麼 讓我不再害怕失去
What makes me not fear to lose
在這茫茫人海裡
In this sea of people
我不要變得透明
I don't want to become transparent

No comments:

Post a Comment