誠徵對翻譯有興趣或推廣台灣流行樂的你加入我們

Tuesday, February 5, 2013

阿桑(Judy Huang)-葉子(A Leaf)


Lyricist : 陳曉娟(Chen Hsiao Chuan)
Composer : 陳曉娟(Chen Hsiao Chuan)
Arrangement: 鐘興民(Chung Hsing Min)
Translator : maraudersmap 劫盜地圖


葉子 是不會飛翔的翅膀
A leaf is a wing that can't fly
翅膀 是落在天上的葉子
A wing is a leaf falls in the sky
天堂 原來應該不是妄想
A heaven shouldn't only be a delusion
只是我早已經遺忘
It's just that I have long forgotten
當初怎麼開始飛翔
How I started to fly

孤單 是一個人的狂歡
Loneliness is a one-man revelry
狂歡 是一群人的孤單
Revelry is the loneliness of a group
愛情 原來的開始是陪伴
Love started from companion
但我也漸漸地遺忘
But I've gradually forgotten
當時是怎樣有人陪伴
How I was accompanied

我一個人吃飯 旅行
I eat and travel alone
到處走走停停
Wander and look around
也一個人看書 寫信
I read and write a letter alone
自己對話談心
and talk to myself
只是心又飄到了哪裡
But where my heart went
就連自己看也看不清
Even I myself can't confirm
我想我不僅僅是 失去你
I think I didn't only loose you

我一個人吃飯 旅行
I eat and travel alone
到處走走停停
Wander and look around
也一個人看書 寫信
I read and write a letter alone
自己對話談心
and talk to myself
只是心又飄到了哪裡
But where my heart went
就連自己看也看不清
Even I myself can't confirm
我想我不僅僅是 失去你
I think I didn't only loose you

孤單 是一個人的狂歡
Loneliness isa one-man revelry
狂歡 是一群人的孤單
Revelry is the loneliness of a group
愛情 原來的開始是陪伴
Love started from companion
但我也漸漸地遺忘
But I've gradually forgotten
當時是怎樣有人陪伴
How I was accompanied

我一個人吃飯 旅行
I eat and travel alone
到處走走停停
Wander and look around
也一個人看書 寫信
I read and write a letter alone
自己對話談心
and talk to myself
只是心又飄到了哪裡
But where my heart went
就連自己看也看不清
Even I myself can't confirm
我想我不僅僅是 失去你
I think I didn't only loose you


我一個人吃飯 旅行
I eat and travel alone
到處走走停停
Wander and look around
也一個人看書 寫信
I read and write a letter alone
自己對話談心
and talk to myself
只是心又飄到了哪裡
But where my heart went
就連自己看也看不清
Even I myself can't confirm
我想我不僅僅是 失去你
I think I didn't only loose you


葉子 是不會飛翔的翅膀
A leaf is a wing that can't fly
翅膀 是落在天上的葉子
A wing is a leaf falls in the sky

3 comments: